Van Luin, G. (2023). Seneca in: J. Rijpma & H. Sissing (Red.). Onderwijs als ambacht: 201 ervaringen van vakmensen. ISVW Uitgevers.
Van Luin, G. (2021). Transactionele Analyse [Eric Berne]. in: M. Ruijters, R. Schut, & R.-J.Simons (red). Canon van leren & ontwikkelen: 50 concepten en hun grondleggers (571-582). Geheel herziene editie. Boom,
Van Luin, G. (2015). Erkenning. In: M. Ruijters (red.) en collega's (2015). Je Binnenste Buiten – over professionele identiteit in organisaties (391-404). Kluwer.
Van Luin, G. (2015). Levensscript. In: M. Ruijters (red.) en collega's (2015). Je Binnenste Buiten – over professionele identiteit in organisaties (417-429). Kluwer.
Onderwijsonderzoek: Gert Biesta, Onderwijsonderzoek: een orthodoxe introductie. Boom
2021
Ze hebben ons nodig!: Karolien Koolhof (2021). Introvert leiderschap: de stille kracht van de introverte leider. Van Duuren Management.
Over denken en identiteit: Dick van der Wateren (2020). De denkende klas. Motiveer je leerlingen door samen met hen vragen te stellen en na te denken. Lannoo Campus
Waar het om gaat bij goed onderwijs: Biesta, G. & Janssens, M. (red.) (2021). Pedagogiek als betrokken handelingswetenschap: over de relatie tussen onderzoeken en handelen in het onderwijs. Phronese & Sherrington, T. & Caviglioli, O. (2021). Doorloopjes: een visuele ontwerpgids voor leraren. Phronese.
2020
Onderwijs na Covid-19: Taskforce Onderwijs (2020). Onderwijs na COVID-19: Naar vijf ideeën en vier scenario’s voor nieuw onderwijs. Oud-Turnhout: Gompel&Svacina.
Teachers vs Tech?: Daisy Christodoulou, D. (2020). Teachers vs Tech?: The case for an ed tech revolution. Oxford: Oxford University Press.
De platformsamenleving: José van Dijck, Thomas Poell & Martijn de Waal (2016). De platformsamenleving: Strijd om de publieke waarden in een online wereld. Amsterdam: Amsterdam University Press.
De school en het leven: Jan Bransen (2019). Gevormd of vervormd? Pleidooi voor ander onderwijs. Leusden: ISVW Uitgevers.
2019
Het goede gesprek voeren: Frank Weijers (2018). Now we’re talking: Deep Democracy in actie. www.spelenmetruimte.nl.
Leven is geen lichte kost: Joop Berding (red.) (2017). Aan het werk met Hannah Arendt: Professionals in onderwijs, zorgen sociaal werk. Leusden: ISVW Uitgevers.
Transformatie van een schoolcultuur: Jolanda Hogewind & Mohamed El Jaouhari (2017). Een radslag in het onderwijs. Over de cultuurverandering op het Calvijn College. Culemborg: Phronese. | Eric van 't Zelfde (2015). Superschool. Het succesverhaal van een bevlogen schooldirecteur. Amsterdam: Prometheus. | Henk Galenkamp & Jeannette Schut (2018). Handboek professionele schoolcultuur. Focus op koers en gedrag. Utrecht: Pica.
Boeken over toezicht: Caroline Oliver (2016). Aan de slag met Policy Governance | Hans Trikwerda & Jaap ten Wolde (2017). Verplichte literatuur voor bestuurder en commissarissen: Professionaliteit in govenance | Steven Schuit & Casper Jaspers (2017). Handboek voorzitter: Het geheim van goed bestuur | Rolf Robbe & Albert Verhoef (2017) Toeschouwer of toezichthouder: 10 vragen van toezichthouders aan bestuurders.
Een goed plan blijft onaf: Hans Vermaak (2017). Iedereen verandert, nu wij nog. Deventer: Vakmedianet.
Handelend aan het werk: Joop Berding (red.) (2017). Aan het werk met Hannah Arendt. Professionals in onderwijs, zorg en sociaal werk. Leusden: ISVW Uitgevers.
2017
Stop met onzin: Frank Weijers (2017). Ruimte. Stop met onzin, doe wat de bedoeling is. Deventer: Vakmedianet.
Verwondering en nieuwsgierigheid: Dick van der Wateren (2016). Verwondering. Meppel: Ten Brink Uitgevers & Suzanne Verdonschot/Mara Spruyt (2015). Nieuwsgierigheid op het werk. Utrecht: Kessels & Smit.
'Waar het lezen schuurt, staat er iets op het spel': David Didau & Nick Rose (2019). Psychologie in de klas. Wat iedere leraar moet weten. Culemborg: Phronese. In: Van Twaalf tot Achttien, 1/2, 2020, pp. 64-65.