Het (on)gelijk van de wetenschap. Een column. De Nieuwe Meso, 6, 4, 2019.Praktijkverhalen. Gesprekken met schoolleiders over een professionele schoolcultuur. De Nieuwe Meso, 6, 2, 2019.
Onderwijs na Covid-19: Taskforce Onderwijs (2020). Onderwijs na COVID-19: Naar vijf ideeën en vier scenario’s voor nieuw onderwijs. Oud-Turnhout: Gompel&Svacina.
Teachers vs Tech?: Daisy Christodoulou, D. (2020). Teachers vs Tech?: The case for an ed tech revolution. Oxford: Oxford University Press.
De platformsamenleving: José van Dijck, Thomas Poell & Martijn de Waal (2016). De platformsamenleving: Strijd om de publieke waarden in een online wereld. Amsterdam: Amsterdam University Press.
De school en het leven: Jan Bransen (2019). Gevormd of vervormd? Pleidooi voor ander onderwijs. Leusden: ISVW Uitgevers.
2019
Het goede gesprek voeren: Frank Weijers (2018). Now we’re talking: Deep Democracy in actie. www.spelenmetruimte.nl.
Leven is geen lichte kost: Joop Berding (red.) (2017). Aan het werk met Hannah Arendt: Professionals in onderwijs, zorgen sociaal werk. Leusden: ISVW Uitgevers.
Transformatie van een schoolcultuur: Jolanda Hogewind & Mohamed El Jaouhari (2017). Een radslag in het onderwijs. Over de cultuurverandering op het Calvijn College. Culemborg: Phronese. | Eric van 't Zelfde (2015). Superschool. Het succesverhaal van een bevlogen schooldirecteur. Amsterdam: Prometheus. | Henk Galenkamp & Jeannette Schut (2018). Handboek professionele schoolcultuur. Focus op koers en gedrag. Utrecht: Pica.
Boeken over toezicht: Caroline Oliver (2016). Aan de slag met Policy Governance | Hans Trikwerda & Jaap ten Wolde (2017). Verplichte literatuur voor bestuurder en commissarissen: Professionaliteit in govenance | Steven Schuit & Casper Jaspers (2017). Handboek voorzitter: Het geheim van goed bestuur | Rolf Robbe & Albert Verhoef (2017) Toeschouwer of toezichthouder: 10 vragen van toezichthouders aan bestuurders.
Een goed plan blijft onaf: Hans Vermaak (2017). Iedereen verandert, nu wij nog. Deventer: Vakmedianet.
Handelend aan het werk: Joop Berding (red.) (2017). Aan het werk met Hannah Arendt. Professionals in onderwijs, zorg en sociaal werk. Leusden: ISVW Uitgevers.
2017
Stop met onzin: Frank Weijers (2017). Ruimte. Stop met onzin, doe wat de bedoeling is. Deventer: Vakmedianet.
Verwondering en nieuwsgierigheid: Dick van der Wateren (2016). Verwondering. Meppel: Ten Brink Uitgevers & Suzanne Verdonschot/Mara Spruyt (2015). Nieuwsgierigheid op het werk. Utrecht: Kessels & Smit.
'Waar het lezen schuurt, staat er iets op het spel': David Didau & Nick Rose (2019). Psychologie in de klas. Wat iedere leraar moet weten. Culemborg: Phronese. In: Van Twaalf tot Achttien, 1/2, 2020, pp. 64-65.